De Watergroep: vaste vergoeding per wooneenheid vanaf 2014

De Watergroep levert drinkwater aan 2,8 miljoen klanten in 171 Vlaamse gemeenten, verdeeld over West- en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Limburg.
De maatschappij heeft er iets op gevonden, om haar inkomsten gevoelig op te krikken. Vanaf begin dit jaar wordt een vaste vergoeding aangerekend per wooneenheid in een appartementsgebouw, wat elke woonkavel een kleine 50 € zal kosten, of er nu water verbruikt wordt of niet.
Nu zijn die onderscheiden wooneenheden geen abonnees noch klanten van De Watergroep. Het is de Vereniging, de VME, die klant is bij De Watergroep en dus jaar jaarlijks gefactureerd wordt. De enige klant is dus de VME,  een onderneming met rechtspersoonlijkheid en ingeschreven in de KBO. Die wooneenheden , daar heeft DWG geen zakelijke of cliëntele banden mee. Maar geen probleem voor DWG: die extra vaste vergoeding moet door de syndicus doorgerekend worden aan de wooneenheden . Sinds wanneer is het aan een bedrijf om te bepalen wat de syndicus moet doen? Trouwens: 't is zoveel zegt DWG en dus syndicus , zorgt dat ge aan uw geld geraakt. Of dat lukt of niet kan DWG niet schelen, het enige wat telt is dat voor hen  de buit binnen is. Van inhaligheid gesproken. 
[node:2836 body]
In het Reglement  van DWG staat trouwens: "De EXPLOITANT kan een vaste vergoeding aanrekenen per wooneenheid". Hoe onrechtmatig ook, dan vind ik, dat de EXPLOITANT dat dan ook maar zelf moet doen, en een factuur moet sturen naar de onderscheiden wooneenheden, zoals hij dat doet met zijn andere klanten, die in een privé-woonst wonen, en een eigen watermeter hebben van de maatschappij. Wat voor de appartementsbewoners dus niet het geval is, zij zijn voor DWG nobele onbekenden. Maar wel geschikt om jaarlijks enkele tientallen EURO's van af te troggelen, zonder enige tegenprestatie vanwege DWG.

Van machtsmisbruik gesproken ! Puur en plat geldgewin  is dat op de kap van de verbruiker, afzetterij , dat vind ik (en vinden ook mijn mede- eigenaren en -bewoners)..

6 antwoorden